Portfolio
Portfolio
BogDeling
Min 2. års eksamen opgave "BogDeling" på DMJX, gik ud på at foreslå et navn, visuel identitet og kommunikativ stil til en ny fiktiv national Dansk bogdelingsorganisation.
Animationen
Explainer video af BogDeling konceptet, hvor formålet med videoen er med brandets kommunikation og visuelle materiale, forklare og inspirere den danske befolkning af bogelskere til at benytte sig af konceptet.
Plakater
Til reklamation af bogskabene har vi valgt at udarbejde en plakat, som skal være med til at sprede ordet om konceptet og BogDeling.
Til at fremvise hvor enkelt det kan være at lave sin egen bogkasse, er vi blevet inspireret af Ikea og Lego til at lave en plakat der fungerer som en manual.
Registrerings-skilt
Registreringskiltet har vi udarbejdet med henblik på at sikre, at alle medlemmer af organisationen får sig et skilt har en unik kode, så de kan findes på hjemmesidens kort.
Samt navnet, konceptets tagline og den visuelle stil for BogDelings brandet bliver påført på bogskabene lige meget om de er hjemmelavede eller er et prebygget købt bogskab.
Koncept Stickers
Til at hjælpe med at forklare brugerne af disse skabe hvordan man gør brug af konceptet, valgte vi også at udarbejdede en større sticker, der kunne forklare det mere i dybden.
De er også med til at gøre brandet mere synligt på skabene, og lave “call-to-action” tilbage til orginasiationens hjemmeside.
Premium Boskab
Ikke alle fra målgruppen kan have lysten, eller evnerne til at bygge et bogskab.
Konceptet ved det færdigbyggede bogskab, ville være at få BogDelings visuelle identitet endnu mere synliggjort og sørge for at gøre selve konceptet mere fleksibelt for en bredere målgruppe.