Portfolio
Portfolio
Pas på Kreativiteten
Er mit 3. års Bachelor Projekt udarbejdede min medstuderende Frederik Jørgensen og jeg, en problemløsende kampagne baseret på spændende research og indsigter omkring stress.
Kampagnen sigter mod at overtale og støtte designere i at håndtere stress og kommunikere åbent om deres udfordringer på arbejdspladsen.
Koncept Video
Antallet af stressramte er steget over årene. Men hvad kan man egentlig gøre ved det?
Især i mediebranchen har medarbejdede en større tildens til at blive ramt af stress, med det høje tempo, rykkende deadlines og konkurrende market.
Process oversigt
Til kampagnen blev der udarbejdet en masse forskellige indhold.
En kampagneside, hvor alt indholdet lever og kan tilgås. En kort promoveringsvideo, en plakatserie, en Hjemmesidebadge til virksomheder og eksmpel på SoMe inhold til instagram og Linkedin.
Promoverings Video
Dette er et eksempel på 1 ud de 3 forskellige korte promoverings videoer der tilhører kampagnen.
Konceptet bag dem var, at gøre kampagnens budskaber mere indlevende og modtagelige. Samt at målgruppen fra mediebranchen ofte har travlt eller er på farten og dermed kan det være svært at lave længere reklame videoer og forvente de ser dem igennem.
Plakatserie
Til kampagnen har vi også udarbejdet en serie af plakater med vigtig viden og fakta, udtalelser fra stressaramte og folk der støttter op om forbyggelse af stress i branchen.
Plakaterne skal give kontrast til det digitale indhold og sørge for mere synlighed til events og på kontoer.
Generelt gennem indholdet bliver målgruppen opfordret, til at huske på kampagnens tiltag og de tre gode råd til forebyggelse af stress i mediebranchen.
Process Video
Det var et fedt og spændende bachelor projekt og vi lærte en helt masse. Både hvordan problemløsende kampagner virker og hvor udfordrende og vigtigt det kan være at koge en masse viden og tiltag ned til det mest brugbare for en given målgruppe.
Men vi kom godt i mål og er så tilfredse med hvor vi landede med projektet.
Husk de gode råd, når du føler travlheden og stressen ophobe sig:
“lyt efter, ræk ud og åben op”.
Stor tak til Frederik Jørgensen som var min makker på projektet.